Jun 13, 2009

TIGA ORANG BEKAS EXCO BAKAL DISIASAT SPRM



KUALA TERENGGANU – Sekurang-kurang tiga orang bekas Exco kerajaan negeri dan beberapa pegawai senior dari Jabatan Kerja Raya negeri akan dipanggil oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk siasatan tragedi bumbung runtuh Stadium Sultan Mizan Zainal.

Satu sumber menyatakan bekas Exco kerajaan negeri mempunyai maklumat penting dalam membantu merungkai kejadian yang memalukan 2 Jun lalu.

Sumber tersebut turut menyebut dokumen melibatkan pemilihan kontraktor yang bertanggungjawab terhadap kerja-kerja pemasangan atap Stadium bernilai RM300 juta itu akan diperolehi dari pihak berkenaan.

¡°Kami telah mengenalpasti nama beberapa individu penting bagi membantu penyiasatan,¡±kata sumber tersebut yang tidak mahu menyebut nama bekas Exco terbabit dan individu yang akan dipanggil.

Tiga orang yang bertanggungjawab memastikan Stadium tersebut siap menjelang SUKMA 2008 adalah Dato¡¯ Wan Hisham Wan Salleh (Kemudahana Awam dan Infrastruktur), Dato¡¯ Din Adam (Belia dan Sukan) dan Dato¡¯ Rosol Wahid (Islam Hadhari dan Kebajikan)

Din dan Rosol masih berkhidmat sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri, sebelumnya menjadi Exco kerajaan dibawah bekas Meneteri Besar Dato¡¯ Seri Idris Jusoh.

No comments:

Post a Comment