Jun 16, 2009

NAJIB MENAGIH SIMPATI

Dalam sebilangan besar pemimpin PAS dan pakatan Rakyat menolak Kerajaan Perpaduan dan Datuk Seri Haji Hadi Awang sendiri menyatakan ianya disalahtafsir. Hari ini Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih mengharapkan pembentukkan itu.

Najib berkata beliau melihat PAS ikhlas dalam cadangan mewujudkan kerajaan perpaduan seperti yang disuarakan oleh presiden parti itu Hadi Awang. Perdana menteri berkata beliau tidak menolak sebarang kerjasama yang boleh memberi kebaikan untuk negara.

Ia memperlihatkan Umno sudah tiada pengaruh dikalangan rakyat Malaysia terutama melayu dan sidang medianya seperti menghapakan simpati dari semua ahli PAS.

"Umno sentiasa bersikap terbuka dan bersedia untuk mendengar dan menimbang apa-apa cadangan yang dikemukakan oleh PAS," katanya.

Dengan tiada rasa kekutana pada Umno belaiu berkata, "Kita kena risik-risik dulu. Macam kita nak kahwinlah, kena risik-risik dulu. Jadi tak jadi, kita tengoklah. Takdir menentukan, apa bentuk kita tak tahu lagilah. "Kita tengok pada bentuk kerjasama yang sesuai. Selepas itu, kita boleh bincang. Tak ada masalah " .

Sikap Umno berpura-pura tentang kerajaan perpaduan ini kerana hampir semua mengutuk tindakan Datuk Seri Nizar Jamaluddin di dewan Rakyat.Umno srbenarnya dah tingal nyawa ikan sahaja, tak payah la kita layan puak puak ini.

No comments:

Post a Comment