Jun 10, 2009

MAHATHIR TOLAK CADANGAN HADI


Dalam Umno hangat membicarakan mengenai Kerajaan perpaduan cetusan PAS. Mantan Perdana Menteri iaitu Tun Mahathir Mohammad menolak cadangan itu. walaupun sebilangan besar pemimpin UMNO meminta ianya dibincangkan secara mendalam.

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Pakatan Rakyat perlu ada bagi memainkan peranannya sebagai "cermin" kepada kerajaan dan "tidak sihat" mewujudkan negara satu parti.

Beliau berkata "Kalau nak buat negara satu parti ni, kurang sihat la, kita kena ada pembangkang, jika tidak kita tidak ada cermin nak tengok muka kita, cantik ke tidak."


"Dulu masa kita tubuhkan BN, kita jemput semua orang (parti) untuk menyertai dan yang tolak hanya DAP. "PAS pun masuk jugak BN tapi kemudian kita terpaksa berpisah dengan PAS sebab dia guna kuasa dia dalam kerajaan untuk perkukuhkan parti dia bukan BN," Dr Mahathir berkata lagi.

"Tapi ahli politik ni kadangkala susah jugak nak ikhlas, saya ahli politik jugak tau," katanya sambil tersenyum.

Muktamar PAS yang lepas ramai pemimpin PAS yang tidak setuju dengan cetusan Kerajaan Perpaduan ini. Malah mendapat bantahan keras dari DAP.Perwakilan pun menolak kerjaan perpaduan dan Nik aziz pun kata tak perlu kerjaan perpaduan tapi yang lebih pihak Media milik BN ..Bn cuba cari talian hayat terakhir aku dah benci tiap hari media pukul canang.

No comments:

Post a Comment