Jun 28, 2009

HELLO ....UMNO LU FIKIR LA

Keputusan UMNO untuk tidak bertanding pada pilihan raya kecil Penanti adalah wajar dan harus diberi kepujian. Tetapi malangnya kewajaran UMNO melambangkan kebodohannya sendiri. Kedua-dua pilihan raya kecil, baik di Penanti mahupun di Manik Urai tiada bedzanya. Kedua-dua negeri pada pilihanraya kecil itu diperintah oleh Pakatan Rakyat.

UMNO tidak mahu bertanding di negeri yang ditadbir oleh DAP tetapi UMNO mahu bertanding di negeri yang ditadbir oleh PAS. Dalam masa yang sama, UMNO mahu berunding dengan PAS mengenai “Perpaduan”!!! Apakah muslihat UMNO yang sebenarnya? Adakah UMNO anti bangsa sendiri atau mungkin UMNO anti Islam?

Kalau sungguh bagai dikata oleh UMNO yang mahu melihat dan mengutamakan perpaduan bangsa Melayu, adalah wajar bagi UMNO untuk tidak bertanding pada pilihanraya kecil Manik Urai. Sekiranya UMNO menang (tidak mungkin) pentadbiran Kelantan tetap ditangan PAS. UMNO hanya mahu memecahkan belahkan Kelantan khususnya orang-orang Melayu.

Belum sampai hari penamaan calon, UMNO sudah mula berkempen dengan menaburkan berbagai janji kepada pengundi-pengundi di Manik Urai. UMNO menyeru ahli-ahlinya untuk turun keManik Urai, bukan hanya tidur di rumah pengundi-pengundi, malahan disuruhnya juga bersama-sama untuk pergi menoreh getah. Ha-ha-ha-ha-ha.......... “Hello....UMNO.....pengundi-pengundi di Manik Urai bukan bodoh dan tidak boleh dibodohkan. UMNO Kelantan sendiri tidak pernah membuat kerja-kerja kebajikan kepada rakyat Kelantan, khususnya di Manik Urai.

Rakyat Malaysia lebih suka, sekiranya UMNO atau Barisan Nasional melupakan hasrat mereka untuk bertanding pada pilihanraya kecil di Manik Urai sama seperti di Penanti, dan menumpukan atau fokus pada pemulihan ekonomi bagi kepentingan rakyat Malaysia. Tidak perlulah UMNO menghantar pemimpin Pemudanya yang kotor dengan politik wang untuk meraih sokongan pengundi. Pengundi di Manik Urai juga tahu menilai pemimpin pemuda UMNO ini yang mana inilah sejarah pertama kali di Malaysia pemimpin pemudanya tidak ada tempat didalam kabinet.

Seruan kepada pengundi-pengundi di Manik Urai.......rezeki jangan ditolak, dacing dan keris adalah barangan antik-lapuk yang hanya disimpan oleh pengemarnya sahaja, sedangkan bulan dan bulan sabit adalah ciptaan tuhan untuk faedah hambanya.SUMBER

No comments:

Post a Comment