Jun 17, 2009

MANTAP HARAP BN TIDAK BERTANDING DI MANIK URAI

Pertubuhan Menjana Tindakan Pemikir (Mantap) mencadangkan Barisan Nasional (BN) supaya tidak bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, Kelantan .


Presidennya, Mohd. Saiful Adil Mohd. Daud berkata, pilihan raya kecil tersebut hanya akan membazirkan wang dan tenaga jentera BN selain tidak mampu mengubah landskap politik di negeri itu.


"Jika BN memenangi DUN Manek Urai sekalipun, ia tidak akan mendatangkan sebarang kesan signifikan kepada penduduk Kelantan memandangkan penguasaan Pas di negeri itu masih kuat," katanya lagi.


Beliau berkata, keputusan BN meletakkan calon untuk bertanding dalam DUN Manek Urai akan memberikan lebih banyak kesan negatif kepada penduduk tempatan termasuk dari segi keharmonian dan ketenteraman awam. "Saya khuatir pertandingan BN dalam pilihan raya kecil itu akan memecahbelahkan orang Melayu sendiri dan mewujudkan situasi negatif yang tidak diingini," katanya.

Menurutnya lagi, keputusan BN tidak bertanding pada Pilihan Raya Kecil DUN Penanti, Pulau Pinang pada 31 Mei lalu telah menyebabkan pilihan raya kecil itu dapat dijalankan dalam keadaan yang lancar. "Kita juga lihat tiada insiden yang tidak baik berlaku pada pilihan raya kecil tersebut," kata beliau.

No comments:

Post a Comment