Jun 3, 2009

TIADA PILIHAN LAIN KATA TASLIM




Semalam jam 2ptg saya dengan saudara shamsul ketua Pemuda Tebrau serta wakil kampung Baru plentong Tengah Abg Hasan, mempelawa saya melawat penduduk Kampung Baru Plentong Tengah ,yang telah di pindahkan di Penempatan semula di Bukit Dagang Ulu Tiram,kesempatan itu saya berjumpa dengan bekas orang kampung KBPT Abg Taslim yang sekarang ini menetap di Bukit Dagang, beliau menceritakan pada saya betapa peritnya tinggal di sini dengan tiada kemudahan asas seperti eletrik dan air .saya tiada pilihan lain terpaksa tiggal disini setelah kampung halaman kami di ambil oleh pihak pemaju, macam hidup di zaman sebelum merdeka lagi ,nak sewa rumah tak mampu ,nak beli rumah lagi tak mampu ,saya hanya buat rumah ala kadar sahaja ,semua dari bahan rumah yang lama saya guna balik ,jalan masuk ke kampung kami pun masih lagi belum tar..nak tunggu pilihan raya baru nak tar kot kata ABG Taslim pada saya.

No comments:

Post a Comment