Jun 18, 2009

TAK PERLU KERETA MEWAH DI MANIK URAI

Seorang Tim. Menteri dari Kelantan mengarahkah jangan datang ke Manik Urai ketika ini dengan kereta Mewah, apakah kehadiran menteri hanya dengan proton saja, apakah mereka akan menaiki motor atau pun berkayuh basikal. Dalam tempoh PRK di Manik Urai ini, semua orang - Pemimpm UMNO akan menjiwai rakyat dengan melaksanakan hidup yang sederhana.

Apakah penduduk Manik Urai akan tertipu dengan cara ini?

Kenapa orang UMNO sering memperbodohkan pengundi-pengundi yang kini telah pun membuka mata dan berfikiran " glokar ", dalam keadaan dunia tampa sempadan ini pemimpin UMNO merasakan penduduk di Manik Urai masih lagi tinggal di gua-gua batu yang tak tau perangai dan rakam hidup pemimpin UMNO. Mereka kenal dan tahu siapa Anwar Musa, Mereka juga kenal Awang Adik, Siapa Mustafa Muhammad, Kerabat Diraja Tengku Razali Hamzah. Apakah jika mereka datang dengan proton saga, penduduk perjaya dengan cara hidup ini? Fikir-fikirlah.

Penduduk masih tertanya-tanya bila nak dihapuskan PPSMI?, Kenapa Bahasa Inggeris nak diwajibkan di SPM? kenaka nak sekat pelajar mengambil lebih dari 10 mata pelajaran di SPM, yang dapat cemerlang siapa dan subjek apa yang diambil oleh calun-calun tersebut - fikir-fikirkanlah

1 comment:

  1. Kang, penduduk Manuk Urai pula bersedekah mereka.

    "ambil lah duit ni nak, beli kereta"

    ReplyDelete