Jul 18, 2009

SPRM MEMANG IKUT TELUNJUK UMNO

Siasat segera semua pegawai SPRM yang terlibat dalam sesi soal-siasat mendiang. Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keadilan, kita mendesak sebuah Suruhanjaya Bebas DiRaja ditubuhkan bagi menyiasat kematian misteri SU Politik kepada Exco Selangor itu. Kita memang dah tak percaya jika pihak Polis yang menyiasat.

Banyak kes berprofil tinggi yang disiasat oleh Polis semuanya 'menyembunyikan' fakta sebenar. Enough is enough... Kes fitnah dan liwat DSAI, kes pembunuhan Altantuya, kes Norita Samsudin, kes Mustakizah, kes pukul seorang duda yang berkawan dengan anak Zahid Hamidi. Semua mangsa tidak mendapat keadilan yang sewajarnya.

Seluruh rakyat yang prihatin dalam negara ini pastinya sangsi dan tertanya-tanya mengapa mendiang Teoh Beng Hock boleh jatuh dari bangunan SPRM sedangkan pada waktu itu dia baru saja selesai disoal-siasat oleh pegawai SPRM.

Kita nak tanya SPRM, mengapa mereka begitu pantas bertindak terhadap ADUN Pakatan Rakyat Selangor ? Walhal rasuah yang melibatkan dana berbilion ringgit seperti skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), pembelian senjata, dan lain-lain cuba dilenyapkan.

Mengapa pegawai SPRM menggunakan 'tektik jahat' dalam sesi soal-siasat sebagaimana didedahkan oleh Tan Boon Hwa yang pernah melalui pengalaman perit ketika disoal-siasat. Kaedah yang digunakan dalam sesi soa-siasat sama seperti Polis. Ugut, pujuk, maki dan paksa.

Tak tahulah aku apa nak jadi dengan negara ini. Yang berkuasa semakin bermaharajalela dan bebas melakukan apa saja. Golongan yang kerap menjadi mangsa ketidakadilan sistem Undang-Undang Rimba ialah pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat dan rakyat marhain.

Apakah kita harus membiarkan keadaan ini terus berlaku dalam negara ?

Fikirkanlah...........

No comments:

Post a Comment