Jul 23, 2009

BANGSAT SPRM


Tan Boon Hwa yang mencerita pengalaman perit yang dilaluinya ketika disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuktikan bahawa Teoh juga melalui proses soal-siasat yang menggunakan tektik jahat seperti mengugut, memaksa dan menekan. Tektik ini serupa dengan kaedah Polis melakukan soal-siasat terhadap tahanan mereka. Malah sehingga ada yang mati dalam tahanan.


Kematian misteri ini sudah tentu memberikan impak negatif yang cukup besar kepada UBN. Kesan yang akan berlanjutan sehingga PRU13 akan datang. Semua pihak menyedari bahawa dakwaan penyalahgunaan wang peruntukan ini sengaja dibuat atas arahan UBN bagi memburukkan dan menggugat imej Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Dan perlu diingat SPRM itu sendiri bertindak atas arahan UMNO.

Kita bukan menuduh tetapi persoalannya kenapa sehingga ke hari ini SPRM hanya mendiamkan diri saja dan langsung tidak menyiasat skandal PKFZ yang melibatkan penyelewengan wang rakyat berbilion ringgit. Semua orang tahu skandal PKFZ ini melibatkan pemimpin UBN. Pasal tulah SPRM tak berani nak siasat. Kena tunggu arahan "orang atas". TAPI bila ada sebarang dakwaan terhadap pemimpin Pakatan Rakyat, bukan main cepat lagi SPRM bertindak.

Inilah bangsatnya SPRM...

Rakyat yang cerdik dan celik hati sudah tidak percaya lagi dengan sistem keadilan yang ada hari ini. Selagi UBN yang perintah negara ini, maka selagi itulah tiada keadilan yang wujud. "Keadilan" hanya untuk mereka. Manakala musuh politik akan menjadi mangsa kezaliman Undang-Undang Rimba. Sudah terlampau banyak bukti kezaliman, jenayah dan penyelewengan yang dilakukan.

Berapa banyak lagi "nyawa" yang akan terkorban ankara UBN.

No comments:

Post a Comment