Jul 2, 2009

PEMUDA PAS NAFI LAPORAN MEDIA MENGENAI KERJASAMA PAS -UMNO

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda Pas semalam menafikan laporan beberapa media mengenai kerjasama antara Pemuda Pas dengan Pergerakan Pemuda Umno.

Setiausaha Dewan Pemuda Pas Pusat Kamaruzaman Mohamad dalam satu kenyataan berkata, laporan itu merujuk kepada penyerahan surat rasmi jemputan untuk Pemuda Umno bagi mengadakan Wacana Ilmiah Terbuka bertajuk 'Benarkah Perjuangan Umno tidak bertentangan dengan Islam' melalui penubuhan sebuah Sekretariat Bersama kedua-dua sayap parti.

"Sehubungan itu, Pemuda Pas Pusat sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap media yang telah membuat laporan berita yang salah terhadap isu tersebut," katanya.

Beliau berkata, sekretariat yang dicadangkan Naib Ketua Pemuda Umno Datuk Razali Ibrahim itu telahpun diberi penjelasan oleh Ketua Pemuda Pas Nasruddin Hasan Tantawi bahawa ia hanya sebuah jawatankuasa teknikal bersama untuk membincangkan tarikh, tempat, masa, keanggotaan dan format wacana tersebut sahaja.

Katanya, wacana itu adalah kesinambungan cabaran debat oleh Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai perjuangan Umno.

No comments:

Post a Comment