pix_gal0
Johor Bahru: Bayi perempuan yang ditemui mati dengan kesan dibakar berhampiran longgokan sampah di Jalan Salleh, Taman Ungku Aziz, di sini Jumaat lalu, dipercayai menjadi mangsa dera.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Superintendan Abdul Samad Salleh, berkata hasil bedah siasat mendapati kematian mangsa berpunca daripada patah tulang belakang.
“Terdapat kesan pukulan di bahagian dadanya hingga mengakibatkan tulang belakang mangsa patah. Malah, ada juga kesan lebam pada beberapa anggota tubuh badannya.


“Kita tidak menolak bayi itu menjadi mangsa dera sebelum dibunuh dan dibakar. Polis masih menjalankan siasatan termasuk mengenal pasti identitinya serta mengesan suspek,” katanya ketika dihubungi, di sini semalam.

Media sebelum ini melaporkan mayat bayi dipercayai berusia setahun dengan kesan bakar hampir 80 peratus ditemui orang awam sebelum melaporkannya kepada polis kira-kira jam 4.35 petang.

Siasatan awal mendapati bayi itu disyaki dibakar menggunakan petrol selepas polis menemui tong berisi bahan berkenaan di kawasan berdekatan.

Abdul Samad berkata, setakat ini pihaknya belum menerima sebarang aduan atau laporan berhubung kehilangan bayi, selain menafikan bayi berkenaan adalah mangsa culik.
“Sehingga hari ini, masih belum ada sesiapa yang membuat laporan kehilangan anak atau penculikan. Bagaimanapun, polis memberi jaminan kes ini akan disiasat dengan terperinci.

“Polis memohon kerjasama masyarakat yang ada maklumat supaya tampil membantu siasatan,” katanya.