Dec 12, 2012

APA NILAI BIOGRAFI ROSMAH MANSUR



Dengar khabar buku biografi Rosmah berharga RM150...wow mahalnya!!!Adakah harga tersebut sepadan dengan nilai yang dicatit dalam buku tersebut dan apakah pergorbanan yang dicurahkan oleh Rosmah terhadap negara hinggakan perjalanan hidupnya yang ditulis berbentuk biografi nilainya semahal itu?


Seseorang tokoh yang biografi mereka dihasikan adalah mereka yang terbukti kewibawaanya sebagai pemimpin negara mereka hinggakan merubah landskap negera mereka seperti Nelson Mandela,Lee Kuew yew,Mahatma gandhi dan Raja tinju Muhammad Ali....tetapi buku-buku biografi mereka tidak semahal itu?



Mungkin ramai yang bertanya-tanya Apa rasionalnya biografi ini ditulis? Biografi Rosmah mengikut kata Ahmad Maslan sebagai penasihat penerbitan biografi tersebut ditulis untuk menjawap fitnah yang dilemparkan terhadap beliau.

Kalau hanya itu menjawap tohmahan atau fitnah ia lebih sesuai dibukukan dan dijual dengan harga serendah Rm2 untuk semua orang dapat memilikinya dan dapat mengetahui cerita dari pihak Rosmah...persoalan penulis, Adakah bebaloi untuk memilikinya dengan harga setinggi itu.

tepuk dada tanya selera...Mampus Umno!!!


abusiraj almuner
setiausaha PAR permas

No comments:

Post a Comment