Dec 3, 2009

SAUDARA BARU SARA ANAK 12 0RANG ,PENDAPATAN RM 500






Semalam saya ziarah satu keluarga di Kampung sungai Plentong Johor setelah kisah mereka tersiar di akhabar Metro,dua hari yang lepas ,turut serta bersama saya saudara Suhaizan Kaiyat penyelia Pusat Aduan Rakyat zon kempas dan Rombongan Pas Caw Taman cendana , untuk melihat sendiri ketabahan sudara baru yang sara anak seramai 12 orang,dalam pertemuan tersebut Saudara Mohamad Jeeva menceritakan masalah utama yang dia hadapi adalah tiada kemudahan bekalan air paip,walaupun sebelum ini sudah kerap kali pihak tetentu berjanji akan pastikan kemudahan bekalan air bersih akan di pasang, sekarang ini saya guna air perigi ,dan air sungai untuk mandi dan minum, kadang kadang air sungai tercemar teruk,begitu juga dengan air pergi tak boleh minum kerana airnya kuning.Dalam pertemuan tersebut bagi saya selaku penyelia (PAR)melihat sendiri penderitan yang dihadapi keluarga ini yang bergantung pendapatan hanya Rm500 untuk sara 12 orang anak,bagi yang simpati dengan keluarga ini boleh hubungi (PAR).

1 comment:

  1. Assalammualaikum dan Salam kebajikan...

    Tahniah kepada tn syed dan team tuan kerana berjaya turun ziarah keluarga ini. Semoga mereka diberi bantuan seadilnya. Maksudnya pihak Zakat Johor ada peruntukan untuk keluarga ini.

    Saya doakan diberi kekuatan menggalas perjuangan di bumi Allah ini...

    ReplyDelete