Dec 20, 2009

UCAPAN PRESIDEN PAS DI KONVENSYEN PAKATAN


Ucapan Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dengan beberapa ‘gurauan sinis’ terhadap Umno dan Barisan Nasional telah menarik minat peserta Konvensyen Pakatan Rakyat Kali Pertama

Antaranya, ketika beliau membuat perbandingan segala tindak tanduk Firaun yang zalim melaksanakan projek-projek yang memperbodohkan rakyatnya, Ustaz Hadi menyebut projek-projek Firaun umpama ‘Inilah satu lagi projek Barisan Nasional’.

Beliau turut mengkritik Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia yang sepatutnya bentindak sebagai ‘pengadil’ dalam sebarang pilihanraya, namun tindak-tanduk badan tersebut seumpama ‘Pengadil yang shoot goal’.

Diantara intipati ucapan Presiden PAS adalah;

1. Adalah penting kepada Pakatan Rakyat mencari pendekatan terbaik untuk terus diberi kepercayaan oleh rakyat melakukan perubahan.

2. Penyertaan PAS bersama dalam pakatan rakyat katanya sebagai usaha untuk melakukan perubahan atas perinsip yang disepakati bersama dengan parti-parti lain.

3. Dalam aspek perpaduan pula, PAS mengikut ajaran islam dimana tidak membeza-bezakan ataupun merendahkan martabat mana-mana kaum seperti dilakukan pihak tetrtentu.

4. Kerajaan-kerajaan negeri sedia ada dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat perlu menunjukkan contoh tauladan yang meyakinkan.sumber Buletin

No comments:

Post a Comment