Jul 28, 2009

UMNO TAK PERNAH RASA BERSALAH


Saya tidak merasa hairan dengan setiap tindak-tanduk dan perangai jahat pimpinan UMNO dalam merealisasikan segala matlamat mereka demi mempertahankan kuasa yang ada. Golongan ini tidak pernah merasa takut dengan segala amaran Allah. Bagi mereka apa yang dihajati mesti dicapai dengan apa cara sekalipun. Tidak kiralah samada tindakan itu mematuhi undang-undang maupun sebaliknya.

Kita sendiri boleh lihat bagaimana mereka merampas Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak. Begitu juga dengan kes fitnah liwat terhadap DSAI. Kes Elizabeth Wong, Exco Selangor.

Terkini tindakan tidak bermoral SPRM (pecacai UMNO) dalam menyiasat kes dakwaan rasuah terhadap ADUN Pakatan Rakyat Selangor. Kaedah soal-siasat yang digunakan oleh para pegawai SPRM ini serupa saja dengan cara Polis menyoal-siasat suspek. Cara ugutan, paksaan, makian dan pujukan. Dan kejadian yang palling tragis sekali apabila Teoh Beng Hock menemui ajal setelah terjatuh dari tingkat 14 Pejabat suruhanjaya tersebut. Mayatnya dijumpai di atas bumbung tingkat 5.

Adakah mendiang membunuh diri atau dibunuh, takde siapa yang tahu. Hanya Allah saja yang Maha Mengetahui.

Tak syak lagi segala dakwaan yang dibuat terhadap ADUN Pakatan Rakyat Selangor hanyalah merupakan salah satu siri dakwaan yang sengaja direka dengan tujuan untuk menjatuhkan kredibiliti kerajaan Pakatan Rakyat di negeri paling kaya itu. Semua bukti yang dikemukakan memang sengaja direka. Memang UMNO/BN boleh ada-adakan bukti tersebut kerana seluruh jentera kerajaan Pusat mereka yang pegang. Boleh diperalatkan semahunya.

Puak-puak pemimpin UMNO tak usahlah nak tunjuk baik pada rakyat. Sejak bila "puak-puak bangsat" ni begitu serius untuk memerangi rasuah. Cuba tanya si Khir Toyo tu, dah berapa banyak skandal rasuahnya yang didedahkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat tapi kenapa BPR dan SPRM tak bertindak.

Skandal rasuah Najib berjumlah RM 960 juta hasil pembelian kapal selam dan pesawat Sukhoi, mengapa takde sekor pun pegawai BPR dan SPRM yang berani siasat. Apa dia orang ingat Malaysia ni bapak dia punya ke ? Mentang-mentang berkuasa, boleh buat sesuka hati saja. Dan skandal PKFZ yang melibatkan berbilion duit rakyat, kenapa BPR dan SPRM senyap .?

No comments:

Post a Comment