Jul 29, 2009

KONSPIRASI BN BETERUSAN

KUALA TERENGGANU – Siri konspirasi untuk ‘merampas kuasa’ kerajaan sah yang dipilih oleh rakyat dalam pilihanraya lalu kini sedang ditumpukan oleh Barisan Nasional (BN) ke negeri Selangor.

”Setelah mereka berjaya merampas kuasa kerajaan Pakatan Rakyat negeri Perak melalui satu konspirasi ‘haram’ terancang, kini mereka menumpukan pula kepada kerajaan negeri Selangor.”kata Pengerusi DAP Terengganu, Ng Chai Hing.

Beliau yang ditemui Buletinonline semalam berkata, rentetan serangan fitnah dan manupulasi yang dilakukan BN menunjukkan Presiden UMNO, Dato’ Seri najib Razak akan mengulangi apa yang berlaku di negeri Perak.

Menurutnya, ia bermula dengan penahanan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor kawasan Kinrara sehinggalah yang terbaru, tuduhan keatas beberapa ADUN yang didakwa melakukan penyelewengan.

”Mula-mula ADUN Kinrara, Teresa Kok ditahan tanpa apa-apa sebab dan kesalahan dibawah akta zalim ISA pada 12 September, tahun 2008,

”sekarang yang terbaru, tuduhan penyelewengan keatas beberapa ADUN Selangor yang didakwa kononnya menyalahgunakan peruntukan kerajaan negeri,”ujarnya.

Katanya, tekanan, ugutan dan fitnah ini sama seperti kes yang berlaku ke atas tiga bekas ADUN Pakatan Rakyat negeri Perak, bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang dan juga bekas ADUN Bukit Selambau.

Katanya, BN berjaya menjatuhkan kerajaan Perak apabila ketiga-tiga bekas ADUN Perak ‘melompat’ menjadi penyokong BN, tetapi gagal di negeri Kedah dan Pulau Pinang.

”Kerana tiga ekor ‘katak’ melompat menjadi penyokong BN, kerajaan Pakatan Rakyat jatuh di Perak,

”di Bukit Selambau BN gagal kerana bekas ADUNnya, V. Arumugam terlebih dahulu meletakkan jawatan setelah di ugut pelbagai cara,

”begitu juga di Penanti, Fairuz yang menjawat jawatan Timbalan Ketua Menteri ketika itu sanggup berundur kerana dia tahu ia adalah rancangan jahat BN mahu menjatuhkan Pakatan Rakyat,”jelas Chai Hing.

Menurutnya, BN pernah melakukan beberapa percubaan di negeri Selangor sebelum ini dengan memfitnah Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim dan mengedarkan gambar peribadi Exco kanan Selangor, Elizabeth Wong.

Katanya, tindakan keji BN yang tidak mahu menerima keputusan rakyat dalam pilihanraya ke 12 tahun 2008 akan dihukum oleh rakyat pada pilihanraya ke 13 akan datang.

”Rakyat sekarang sudah jelas, mereka mendapat maklumat dan berita dari pelbagai sumber, BN akan menerima hukuman pada pilihanraya ke 13 nanti,”tegasny SUMBER BULETIN ONLINE

No comments:

Post a Comment