Mar 18, 2010

NASIB PENEROKA BANDAR DI SELANGOR TERBELA DI BAWAH PAKATAN



Johor Bahru sebuah bandaraya tersergam megah turut mempunyai masalah setinggannya yang tersendiri. Untuk berkongsi pengalaman Kerajaan Pakatan Rakyat di Negeri Selangor menangani isu peneroka bandar dan setinggan, PAS Kawasan Johor Bahru telah menjemput Saari menyampaikan ceramah dengan memberi fokus kepada isu peneroka bandar dan setinggan. Saari telah mengupas dasar dan kebijaksanaan Pakatan Rakyat Selangor menangani kes-kes setinggan Kg Berembang, Rimba Jaya dan paling terperinci diulas oleh Saari adalah kejayaan kerajaan negeri mengurus dan menyelesaikan masalah setinggan Bukit Botak.

Saari juga turut berkongsi pengalaman beliau sendiri menangani kes-kes peneroka bandar dan setinggan di Hulu Kelang seperti kes Kg Batu 8, Kg Warisan dan Kg Fajar. Tidak ketinggalan juga diulas adalah tentang pemindahan setinggan yang tertangguh ke Sg Sering dari Bukit Cheras dan Sri Nilam Ampang dan kes-kes pemulihan projek-projek terbengkalai di negeri Selangor.

Turut menyampaikan ceramah adalah YDP PAS Kawasan Johor Bahru, En Rosli Kemin (di sebelah kanan Saari) dan Syed Othman (berbaju putih hijau)

No comments:

Post a Comment