Aug 27, 2011

Sudahlah ANUAR, Jangan Sukarkan ROSMAH - CheguBard


Pemimpin PKR Badrul Hisham Shahrin, yang lebih dikenali sebagai Chegubard telah mengecam pembelot parti Anuar Shaari berkenaan isu cincin berlian RM24.4 juta yang didakwa milik Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang kontroversi.

Rosmah telah dituduh membeli cincin itu dan membawanya masuk ke Malaysia tanpa membayar cukai.

Menerima maklumat itu, yang telah beredar dengan panas di dalam Internet, Badrul kemudiannya telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Ini menyebabkan Anuar, bekas rakan yang bertukar menjadi lawan, telah menyerangnya. Anuar mencabar Badrul untuk membuat laporan yang sama dengan pihak polis dan juga menuduh beliau mereka-reka tuduhan terhadap Rosmah.

"Anuar tahu yang keadaan sebenar di dalam Umno - bahawa semua keputusan secara tidak langsung datang dari Rosmah. Beliau cuba untuk menunjukkan sokongan beliau dan menarik perhatian Rosmah. Beliau berharap bahawa beliau akan mempunyai peluang untuk bertanding di satu tempat pada pilihan raya umum yang akan datang,.." Badrul menembaknya kembali.


Dari Maira untuk Rosmah?

Badrul kemudian mencabar kembali kepada Anuar untuk menjelaskan mengapa dia berkata cincin itu bukan kepunyaan Rosmah tetapi kepada bakal besannya, Maira Nazarbayev,dan akhbar utama dari Indonesia, Kompas telah melaporkan ia mempunyai hubungan dengan mafia Rusia.

"Sekarang, Anuar katakan bahawa cincin itu milik Maira ... jadi mana satu versi yang betul?" kata Badrul.

Badrul merujuk kepada berita penulis-penulis blog UMNO yang lain, yang mungkin panik dengan berita cincin tersebar umpama virus, telah memusingkan cerita dengan alasan bahawa 'rakan' yang mengimport cincin untuk 'pameran peribadi' yang berlangsung hanya untuk beberapa hari.

Menurut penulis blog ini, Rosmah hanya membantu 'rakan' dan cincin itu sekarang telah meninggalkan Malaysia ke Singapura.

"Dia bukan pegawai Kastam, juga bukan seorang pakar barang kemas. Mengapa namanya ada pada bahagian penerima borang Kastam?" tegas Badrul.

"Rosmah perlu tampil ke hadapan dan menjelaskan perkara ini. Saya cadangkan kepada penyokong Rosmah, termasuk ahli-ahli Umno dan penulis-penulis blog, supaya senyap atau jika tidak mereka akan menjadikan keadaan lebih sukar untuknya."

Spekulasi kedai-kedai kopi di dalam negara mengatakan bahawa cincin itu adalah hadiah khas untuk Rosmah dan ia sebagai sebahagian daripada mas kahwin perkahwinan untuk anak perempuannya Nooryana yang bakal berkahwin dengan Daniyar Nazarbayev. sumber

1 comment:

  1. Biarkan dia pakai diatas dunia cicin tersebut dgn megah gunakan duit rakyat nanti mati dia akan pakai cicin dari api neraka yang merah menyala panasya ok.Cantil tapi sakit .

    ReplyDelete