Jul 1, 2012

Dato` Tamrin Sertai PAS Malam ini ?



Oleh Mazlan Aliman 
PAGI tadi, Dato' Tamrin call saya. Memang itulah rutin beliau, hampir setiap hari akan berhubung dengan saya utk mendptkan info terkini, khususnya mengenai Felda. 

Kali ni dia bg tau, Umno ugut nak 'telanjangkan' kisah silam beliau jika dia tak berhenti dari berceramah dan menyokong PAS. Alhamdulillah, Dato Tamrin kata dia bersedia hadapi dan tak akan patah balik ke belakang.



Dia bukan hipokrit macam pemimpin Umno. Bunuh orang, bersekedudukan dgn artis, mentekedarah arak, berjudi sakan, rasuah dan tipu rakyat tapi tak mengaku. Tunjuk baik depan rakyat. Belakang perangai macam setan.

Dia mengaku maksiat yg dia buat zaman silam dia. Sekarang dia tobat. Dia jadi rosak kerana bersama Umno. Beliau sokong PAS sebab belajar nak jadi baik. Dekatkan diri dengan Allah. Banyak membaca buku2 agama, pergi kuliah dan ceramah agama. Berdamping dengan ulama2 PAS, banyak menginsafkan dia. 

Kata Dato Tamrin, pekung pemimpin Umno pun dlm poket dia. Hodoh2 pun dia anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Ghafar Baba. Pernah jadi Ahli Parlimen dan Adun. Masalah moral Najib, Muhyiddin, Hishamuddin, Nazri Aziz dll kalau nak.....alahai....

Bagi saya, peranan kita adalah jadi kawan yg baik. Bagi nasihat dan bimbingan. Berkomunikasi, enggage dan banyak perkara boleh dilakukan. Orang mcm Dato Tamrin terlalu ramai dan mesti di dekati. Jgn ekstream soal pendekatan dakwah. PAS sedang berada di landasan yg tepat. Semua golongan menghampiri PAS.

Malam ini saya bersama dlm Himpunan Hijau pkt negeri Pahang di Kerdau Temerloh. Saya mengiringi seorang bekas pegawai tinggi kerajaan akan menyerahkan borang PAS kpd Presiden PAS. Dua tahun saya bersahabat dengan dia. Beliau salah seorang kumpulan pemikir ANAK. Perlahan2 saya pelawa masuk PAS.

Alhamdulillah, dia baru balik Umrah. Saya tanya lagi, bila Dato nak masuk PAS?
Spontan dia jawab, insyaallah. Ada borang?
Tentulah saya gembira, akhirnya dia menyertai PAS mlm ini...

Insyaallah, akan menyusul lebih ramai tokoh politik dan pegawai kanan kerajaan serta para seniman/budayawan dll bersama PAS.
SEMUANYA KERANA PERJUANGAN ISLAM. ALLAHUAKBAR.
Posted on Sunday, July 01 @ 18:34:00 MYT by ibn_bacoks







No comments:

Post a Comment