Nov 16, 2009

UMNO SERANG PAKATAN RAKYAT

Jika dilihat senario berlaku mutakhir ini, UMNO sedang melancarkan serangan demi serangan terhadap pemimpin Pakatan Rakyat. Bermula dengan beberapa isu yang agak sedikit mencalarkan imej Pakatan Rakyat Selangor sehinggalah serangan terhadap peribadi pemimpin Pakatan Rakyat.

Tindakan UMNO ini dilihat sebagai salah satu cara "misdirection" bagi mengalihkan perhatian rakyat terhadap beberapa isu yang boleh memberi kesan negatif terhadap UBN itu sendiri. Kes kematian misteri Teoh Beng Hock yang diklasfikasikan 80% sebagai kes bunuh sebenarnya memberikan satu tamparan hebat kepada SPRM dana juga UBN sendiri. Lebih menyakitkan bila salah seorang saksi (pegawai SPRM) dalam kes Inkues Teoh memberitahu Mahkamah Koroner bahawa SPRM menerima "direct order" dari Putrjaya untuk menyiasat anggota Exco Selangor dan Setpolnya. Setelah Altantuya mati dibunuh dengan kejam, Teoh Beng Hock juga turut menjadi mangsa kerakusan pemimpin politik atasan UBN.

Terkini beberapa isu dan serangan dibuat bertalu-talu terhadap PR dan pimpinannya. Antaranya ;

1- Isu Bai'ah Talak Tiga - Isu ini sebenarnya tak timbul jika MP Shah Alam tak gatal mulut buka cerita. Kadang-kadang hairan melihat perangai seorang dua pimpinan PAS ini. Apa dah takde kerja lain yang lebih berfaedah ke untuk dibuat ? Yang pergi dedahkan isu Bai'ah tu nak buat apa. Itu adalah rahsia parti. Inilah masalahnya jika ada setengah wakil rakyat PAS yang "gila glamour". Pasal nila setitik habis susu satu tong. Tak pasal-pasal SU Agong PAS terpaksa buat kerja lebih sikit nak jawab pasal Bai'ah ini. Khalid Samad dinasihatkan agar lebih cerdik sikit lain kali. Kalau iya pun nak cari populariti, gunalah kaedah yang lebih rasional. Takdak sapa yang nak dok respect kat hang bila buat lagu ni.
2- Serangan terhadap Azmin Ali yang didakwa memiliki saham bernilai RM8 juta. Bukanlah satu perkara yang menghairankan kita bila tuduhan-tuduhan sebegini ditujukan kepada pemimpin Pakatan Rakyat. Sebagai rakyat kita perlu bijak membuat penilaian sendiri. Jangan sekali-kali kita terpedaya dengan permainan jijik UMNO/BN ini. Memang kerja mereka sejak dulu lagi suka buat fitnah dan tuduhan tanpa bukti. Kita sendiri tengok macamana DSAI difitnah dan diaibkan dalam tahun 1998. Macam-macam tuduhan palsu dibuat terhadapnya. Akhirnya jelas semuanya fitnah. Yang paling menyakitkan hati kita semua bila Mahathir sendiri mengaku bahawa segala tuduhan liwat terhadap Anwar dulu tu hanyalah rekaan semata-mata bagi menjatuhkannya. Rakyat jangan lupa fakta ini dan jangan mudah terpedaya dengan "kerja Yahudi" yang diamalkan oleh UMNO ni.

3- Serangan terhadap TGNA - Isu ini timbul bila ada seorang hamba Allah yang sudi membiayai TGNA ke Mekah untuk menunaikan fardhu Haji bersamanya. Apa salahnya. TGNA hanya mahu menunaikan hajat orang itu. Namun akhirnya TGNA terpaksa membatalkan hasratnya untuk pergi atas kemaslahatan. Seperti biasa UMNO akan jadikan isu tajaan ini sebagai modal untuk menyerang peribadi TGNA dan menantunya sendiri. Dalam konteks ini, saya melihat UMNO telah melakukan kesilapan besar melakukan serangan terhadap seorang Ulama' yang dikasihi dan dihormati oleh seluruh lapisan masyarakat. UMNO lupa bahawa rakyat Kelantan menyayangi Nik Aziz kerana beliau adalah Tok Guru mereka semua, bukan kerana beliau seorang MB. Seluruh rakyat Kelantan malah rakyat negara ini bila bertemu dengan TGNA akan memanggil beliau dengan panggilan "Tok Guru". Percayalah, tindakan biadap UMNO ini akan memakan diri sendiri. Just wait and see.

Perlu disedari sebenarnya UMNO sedang dilanda "sindrom takut" bila mendapat tahu Anwar akan melakukan "serangan maut" terhadap Najib tetapi tak tahu bila. Ketakutan ini terserlah bila 3 orang "pecacai murahan UMNO" mengecam Anwar baru-baru ini. Mereka ialah Mohammad Hassan, Noh Omar dan ketua puteri UMNO, Rosnah Rashid Shirin (ramai orang Sabah tahu pasal skandal seks dengan suami orang yang sekarang dah jadi suaminya).

Seperkara lagi yang boleh menyebabkan UBN terkena "heart attack" bila Datuk Zaid Ibrahim mencadangkan agar TGNA dilantik sebagai Ketua / Pengerusi Pakatan Rakyat yang baru. Jika ini menjadi kenyataan dan mendapat sokongan dari segenap PR UMNO tak ada ruang lagi nak serang Pakatan Rakyat.mati kutu la umno.

No comments:

Post a Comment