Oct 20, 2011

Pengetua sahkan anak Guan Eng tidak cabul sesiapa

Ianya “langsung tidak benar” yang anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng telah mencabul rakan perempuan sekolahnya di SMK Heng Ee, kata pengetua sekolah itu.
“Dakwaan itu benar-benar salah. Mudah sahaja, tiada kebenaran dalam soal itu,” kata Goh Boon Poh, pengetua sekolah itu kepada The Malaysian Insider pada hari Rabu.
Beliau berkata beliau “terkejut” apabila membaca laporan berita mengenai tuduhan itu. Bloger-bloger UMNO termasuklah Ketua Bahagian UMNO Bukit Gelugor Novandri Hasan Basri telah mendakwa anak lelaki Guan Eng, Marcus yang berumur 16 taun itu telah mencabul rakan sekolahnya dan cuba mengelak daripada hukuman dengan menggunakan nama ayahnya.
Satu lagi komplot UMNO
Guan Eng telah menafikan tuduhan-tuduhan itu. Pemimpin-pemimpin DAP pada awal pagi ini telah mendedahkan kebenaran di balik gambar yang disiarkan oleh blog-blog UMNO itu. Gambar perempuan itu sebenarnya adalah gambar juara catur UK Anya Sun Corke, yang merupakan pelajar di AS yang tiada kaitan dengan Pulau Pinang.
“Papan catur telah disunting keluar daripada gambar itu. Ini membuktikan tuduhan daripada askar siber UMNO ini adalah penipuan semata-mata,” MP Petaling Jaya Utara Tony Pua berkata pada sidang akhbar.
Pengetua sahkan anak Guan Eng tidak cabul sesiapaTelah timbul simpati yang besar terhadap Guan Eng dan keluarganya da kemarahan yang teramat terhadap UMNO, yang telah beberapa kali mencuba untuk menggunakan seks untuk menjatuhkan lawan politiknya.
“Ia menunjukkan kekurangan idea mereka. Keadaan kerajaan Malaysia telah sampai ke tahap mengejutkan dan saya pasti bapa-bapa kemerdekaan akan tersinggung di dalam kubur mereka,” Ramon Navaratnam, bekas Presiden Transparency International memberitahu Malaysia Chronicle.
- Malaysia Chronicle

No comments:

Post a Comment