Jul 13, 2011

Peniaga Tak tahan bau Busuk MBJB buat Pekak Badak

                                      Buat sidang Media

Menurut seorang peniga yang hanya mahu dikenali sebagai Ms Tew, berkata, walaupun aduan mengenai tempat kumbahan telah diajukan kepada  MBJB n amun ia umpama menuang air ke atas daun keladi.
 Ms Tew berkata, apa yang dikesalkan oleh Peniga, masalah itu berlarutan kira-kira dua bulan lalu tanpa sebarang tindakan oleh pihak terbabit.Walaupun adaun telah di buat kepada Pihak MBJB tapi tak ada tindakan.

"Bukan apa, dengan keadaan yang menjijikkan, situasi itu kemungkinan besar boleh mendorong kepada penyakit yang berbahaya.Kami Peniaga di sini akan menjejaskan sumber Pendapatan kamiI


"Dengan persekitaran yang 'menjolok mata', sesiapa sahaja boleh muntah apabila melalui lorong belakang tersebut," ujarnya.

Difahamkan  Perniagaan Kami merosot sehingga 20 peratus kerana bau Najis tersebut amat kuat ..

Walau bagaimanapun, semua peniaga berharap agar situasi itu dapat ditangani segera kerana sudah tidak sanggup menahan bau  najis setiap hari.

Justeru, mereka turut menggesa agar pihak MBJB tidak memandang remeh isu tersebut kerana membabitkan kesihatan kami di sini. Pada sebelah Petang saya akan ke pejabat MBJB  dan Biro Pengaduan Awam  ,supaya isu ini di selesai  segera.
------------------------------------------------------------------------------


No comments:

Post a Comment