May 25, 2012

Wang Petronas : Rm 237 billion Ke Mana Perginya?


Blog Mtd-Benut.Blogspot.com

PASIR GUDANG – Ada sesuatu perkara yang cuba dirahsiakan oleh Khairy Jamaluddin, Ketua Pergerakan UMNO Malaysia menyebabkan beliau gagal mematahkan salah satu soalan daripada Mohd Rafizi Ramli, Pengarah Strategik PKR berhubung wang Petronas yang berjumlah RM237 billion di zaman bekas Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi pada pentas Debat PTPTN semalam, kata Syed Othman Syed Abdullah, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Permas.


”Khairy Jamaluddin (KJ) tidak menjawab ke mana perginya wang Petronas yang diambil sewaktu beliau menjadi penasihat kepada bapa mentuanya jadi PM dulu RM237 billion. Kenapa KJ tidak menjawab atau ada rahsia besar?” katanya dalam satu kenyataan.

Sementara itu, Suhaizan Kaiat, Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor pula berharap kejadian provokasi yang dikesan di negeri ini dapat dipadamkan disebalik debat yang dianjurkan semalam.

”Selepas debat Rafizi dan Khairy ini, diharap tiada lagi politik senam punggung, berniaga burger depan rumah orang, halang orang datang ceramah, santau-santau dan sihir-sihir. Di Johor ramai pimpinan PAS yang disihir,” katanya kagi

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan Sinar Harian berkenaan lebih 500 pembaca setia akhbar itu memenuhi Auditorium Kumpulan Media Karangkraf bagi menyaksikan Debat Sinar Harian : Pemansuhan PTPTN & Hala Tuju Pendidikan Tinggi, semalam.

Debat dipengerusikan pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia; Dr Maszlee Malik menemukan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli.

Walaupun dibawakan secara langsung melalui Astro Awani, TV Internet The Malaysian observer dan Radio Bernama 24, namun dewan tetap padat dengan penyokong kedua-dua pendebat.

Dalam pada itu, pertemuan kedua tokoh muda itu di pentas Debat Sinar Harian semala membuka lembaran baru dalam sejarah politik tanah air ke arah politik yang lebih matang dan bertamadun.

Disamping itu, kedua pihak bersetuju pentingnya kerangka pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dinilai semula untuk manfaat jangka panjang mahasiswa.
 by ibn_bacok

No comments:

Post a Comment