May 5, 2012

Himpunan Tanah Hak Rakyat Johor

JOHOR BAHRU - Himpunan Tanah Rakyat (TANAH) berjaya dianjurkan dengan lancar tnpa sebarnag provokasi dari pihak-pihak tertentu. Himpunan yang dihadir oleh ribuan rakyat Johor ini diadakan di Plaza Angsana Johor Bahru bermula jam 2 petang hari ini.

Menurut Setiausaha Gabungan Tanah Rakyat, himpunan hari ini diadakan sebagai menyatakan solidariti dari penduduk negeri Johor yang banyak menghadapi masalah tanah yang gagal diselesaikan oleh kerajaan negeri Johor dibawah pimpinan YAB Dato' Abdul Ghani Othman selaku Menteri Besar Johor.

 
Kita menganjurkan himpunan hari ini untuk membantu rakyat negeri Johor terutamanya yang banyak dizalimi atas isu tanah. Mesej yang ingin disampaikan jelas bahawa kerajaan negeri Johor harus segera menyelesaikan tuntutan yang diminta oleh TANAH untuk dilaksanakan"

"Kehadiran ribuan rakyat hari ini menghantar mesej yang cukup jelas kepada Menteri Besar Johor agar menyelesaikan segala masalah yang dihadapi oleh penduduk negeri ini. Kita bawakan mangsa-mangsa yang dizalimi untuk mereka memberi mesej kepada kerajaan negeri agar mendengar rintihan mereka, ujar beliau lagi semasa mempengerusikan himpunan pada hari ini.

No comments:

Post a Comment