May 17, 2011

Konvensyen PAS Johor 2011 - PAS Teraju Johor



PAS Teraju Johor adalah tema Konvensyen PAS Johor kali ini. Di dunia ini tidak apapun yang mustahil kerana adat hidup kita di dunia ini adalah menunggu giliran. Ada masa kita di bawah, ada masanya kita ke atas. Suara-suara sumbang yang mengatakan Johor adalah kubu kuat Umno dalam dunia sudah hampir tidak kedengaran lagi.

Itulah dia perjuangan, bersusur galur dari perjuangan para nabi dan rasul langsung di sambung pula para alim ulama dibantu mujahidin yang sanggup mati kerana Allah yang kini di gelar tentera Allah sepanjang zaman. Kebejatan dan kebobrokkan politik sempit kini menuju jalan mati. Islam akan menang walaupun disekat dan dihalang jalan dakwah. Dalam ucap tama Dato Dr Mahfodz Mohamed selaku Pesuruhjaya PAS Johor, beliau mengingatkan peserta konvonsyen tentang agenda TAWAN JOHOR sebagai kriteria penting kerajaan yang bakal dibentuk kelak dengan menyatakan secara terbuka PAS bersedia menggantikan Umno dengan bersama-sama Pakatan Rakyat untuk menerajui Johor selepas PRU ke-13 nanti, InsyaAllah.
Isu melayu merempat angkara Umno, isu keselamatan negara dan isu pengundi bukan melayu yang menjadi penyokong PAS dan Pakatan Rakyat menjadi topik utama perbahasan peserta konvensyen kali ini. Majlis ini akhirnya ditutup oleh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa dengan beberapa ingatan tentang persiapan menjelang pilihnaraya umum ke-13.
Konvensyen diadakan dalam suasana agak meriah biarpun sederhana bertempat di IOI Palm Villa Golf & Country Resort, Kulaijaya dengan dihadiri beberapa pimpinan PKR, DAP dan beberapa NGO termasuk sayap parti yang baru Dewan Himpunan Penyokong PAS Johor.


Perasmian sesi pagi oleh Dato Dr Mahfozd Mohammed(Pesuruhjaya PAS Johor)
Kepimpinan mantap PAS Johor
 
Pemuda-Pemuda harapan Islam dengan gimik menolak politik fitnah

Banner yang bakal di pijak, simbolik perjuangan

 
Syed Othman membawa isu melayu terpinggir di Johor Bahru
 

No comments:

Post a Comment