Oct 9, 2010

Apa ke halnya Rosmah dapat Datuk Seri Utama


Apa ke halnya Rosmah dapat Datuk Seri Utama. Dia bukannya orang yang berjasa pada negara, jauh sekali pada negeri Melaka. Memang bangan si Khalil Yaakob. Perendahkan darjat gelaran datuk. Kalau zaman Hang Tuah dulu, nak dapat datuk bukan main susahnya. Sekarang, si betina yang habiskan duit rakyat pun dianugerah Darjah Utama Negeri Melaka (DUNM) iaitu darjah tertinggi kerajaan Melaka yang membawa gelaran Datuk Seri Utama. Dan Rosmah merupakan satu-satunya penerima anugerah darjah berkenaan pada tahun ini.



Memang istimewa betul Rosmah ini..

Nah padan muka rakyat diperbodohkan oleh UMNO ini. Mereka lebih pentingkan gelaran daripada nasib rakyat. Mungkin sebab Ali Rustam nak berkawan dengan Rosmah yang sama-sama seendapat nak tubuh sekolah mengandung peringkat nasional. Projek yang melawan ALLAH dan menghabiskan duit rakyat.



Mungkin juga Ali Rustam nak ambil hati Najib dan pada masa sama, meroswah Najib. Bukankah Rosmah kontrol segala aktiviti Najib. Ali Rustam sebenarnya nak bertanding Timbalan Presiden dalam pemilihan UMNO tahun hadapan. Jadi mungkin gelaran ini buat isteri Najib, boleh menjadi sandaran buat Ali Rustam untuk beregu dengan Najib singkirkan si Muhyiddin Yassin.



Memang Melaka dah jadi badut sarkas. Sesiapa pun boleh dapat gelaran Datuk. Tentu kita masih ingat bagaimana Shah Rukh Khan dapat Datuk. Memang bahlol Khalil Yaakob dan Ali Rustam ini. Si Shah Rukh tu, nak cakap melayu pun tak pandai. Nak sebut Datuk pun kekok. Tapi kerana UMNO bodoh piang, maka dibaginya gelaran kat hero hindustan itu...



Dan jangan terkejut juga. Dalam senarai penerima anugerah darjah pada tahun ini, banyak juga orang UMNO yang dapat. Sampaikan Ketua Bahagian UMNO Rantau Panjang, Kelantan pun dapat. Apa punya senget kerajaan Melaka ini..memang geram betul kita pada mereka semua ini. Kerana politik dan roswah, mereka mengiktiraf orang yang tidak sepatutnya. Baik bagi gelaran itu kat anjing daripada mereka semua ini...



Anugerah Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk :



Ketua Umno Hulu Langat, Johan Abd Aziz

Penolong Setiausaha Wanita Umno, Rosni Sohar

Ketua Umno Rantau Panjang, Abdullah Mat Yasim

Bendahari Umno Rompin, Mohamed Hambali Abdul Aziz

Anugerah Darjah Pangkuan Seri Melaka (DPSM) yang membawa gelaran Datuk :

Timbalan Ketua Umno Sekijang, Ayub Rahmat

Pegawai Menteri Besar Perak, Azhar Ahmad.

Setiausaha Barisan Nasional Perlis, Mat Rawi Kassim.

Timbalan Ketua Umno Kota Kinabalu, Seruji Nawawi

Exco Wanita Umno, Fatimah Hamat

Setiausaha Umno Kelana Jaya, Abdul Halim Samad

Naib Ketua Umno Gopeng, Abd Mukti Abd Rahman.

Timbalan Ketua Umno Kuala Selangor, Mohd Isa Abu Kasim

Timbalan Ketua Umno Tumpat, Mohd Rosdi Ab Aziz

Timbalan Ketua Umno Kuala Terengganu, Mohd Sabri Alwi

Timbalan Pengerusi Sekretariat Umno, Rosli Sulaiman

Timbalan Ketua Umno Gombak, Said Anuar Said Ahmad

Setiausaha Umno Tangga Batu, Samsudin Mehat



Ini semua dapat gelaran Datuk. Itu belum lagi pingat lain seperti Darjah Seri Melaka; Jaksa Pendamai (47); Bintang Cemerlang Melaka (97), Bintang Khidmat Terpuji (154), Pingat Jasa Kebaktian (250), Pingat Bakti Masyarakat (206); Pingat Khidmat Lama (50). Sudah tentu orang UMNO paling ramai dapat pingat ini. Memang jahanam betul kerajaan bollywood Ali Rustam ini. Semuanya demi laba politik Ali Rustam.



Dan sampai mengampunya dia kat Najib, semua staf Najib dapat gelaran Datuk. Antaranya ialah

Darjah Cemerlang Seri Melaka (DCSM) yang membawa gelaran Datuk Wira : Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri, Datuk Ab Aziz Kasim

Setiausaha Politik Menteri Kewangan, Aminudin Md Hanafiah



Setiausaha Akhbar Perdana Menteri, Akmar Hisham Mohd Yusof @ Mokhles

Pegawai Khas Perdana Menteri, Wan Ahmad Shihab Ismail Wan Ismail



Yang hairannya, kenapa kakitangan Muhyiddin tak dapat gelaran daripada kerajaan Melaka. Ini yang musykilnya..Jaga-jaga Muhyiddin, nampaknya Ali Rustam sudah mula mencatur untuk duduk kerusi no.2 dalam UMNO. Pada masa yang sama akan singkirkan Muhyiddin dari jawatan TPM. Nampaknya pemilihan agung UMNO tahun hadapan tentu akan menjadi panas. Gara-gara sikap cah keting yang ada dalam diri pemimpin UMNO..



No comments:

Post a Comment