Mar 31, 2012

40 Penduduk Sabah Dan Sarawak Sertai Pas

tengah isi borang Pas

Pengerusi Majlis asal dari sarawak



sedikit ucapan semangat kepada mereka yg menjadi ahli Pas
Wakil sabah serah borang
Pas Pasir Pasir Gudang terima berita gembira bila Penduduk Sabah dan sarawak masuk Pas baru baru ini ,program yang di anjurkan oleh Pas cawangan Seri Alam ,turut hadir pada malam tersebut Ydp Kawasan,dalam pebualan saya dengan salah seorang Wakil sabah dakwa beliau mereka hilang kepercayaan terhadap Kerajaan Bn yang gagal bantu nasib Rakyat sabah dan sarawak dan ramai lagi orang sabah dan sarawak akan masuk Pembangkang negara.... dah merdeka hampir 55 tahun tapi negeri kami mundur dakwa beliau.

Mar 29, 2012

20 KELUARGA MASYARAKAT INDIA TERIMA SUMBANGAN DARIPADA PAS PASIR GUDANG



PAS PILIHAN KAMI

PENYOKONG PAS TEGAR SEMASA PRU 12 DAN  MEMBANTU SEMASA PRO KEBAJIKAN

WARGA EMAS TERIMA SUMBANGAN DARI PADA KETUA CAW TUAN HAJI ZUL

WARGA EMAS TERIMA SUMBANGAN

ZIARAH OKU

Mar 27, 2012

Laptop Rosak punca Blog tak Update

Assalamualaikum harap maaf kerana sudah lama tak dapat update Blog di sebabkan laptop saya rosak sekarang dah dapat yang baru terima kasih kerana ada yang sudi membantu.....

Ibu bersyukur Ashraf kembali Penantian satu tahun berakhir

Sidang Media Di PAR

Bersama Wanchak Pengadu dan Anak Kecil

Penantian satu Tahun Berakhir



PASIR GUDANG - “Rasa amat gembira dan bersyukur kepada Ilahi kerana kembali bertemu Ashraf selepas sejak setahun lalu terpisah,” demikian luahan hati seorang ibu, Wanchak Ibrahim, 43, selepas anak lelakinya, Muhammad Ashraf Abdullah, 2, kembali ke pangkuan, Rabu lalu.

Wanita warga Singapura itu berkata, pertemuan semula antaranya dan Ashraf merupakan hasil usaha dan bantuan daripada Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Pusat Aduan Rakyat Zon Permas serta keluarga angkat yang menjaga anak lelakinya selama setahun.

Menurutnya, proses penyerahan semula anak lelakinya itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seri Alam dan satu kata sepakat antaranya dan pasangan suami isteri yang menjaga Ashraf dibuat atas dasar perikemanusiaan tercapai.

“Ashraf sihat ketika dipulangkan. Selepas setahun saya mencari dan menunggu, Ashraf akhirnya ditemui dan pulang ke pangkuan saya. Pada mulanya, Ashraf tidak mengenali saya, tetapi Alhamdulillah dia mahu kepada saya atas kuasa ALLAH. Saya kini lebih berhati-hati malah serik untuk memberikan penjagaan anak lelaki kepada orang lain atau mana-mana pengasuh kerana tidak mahu perkara sama berulang kembali. Kini saya menjaganya sepenuhnya masa dan ada melakukan perniagaan sendiri. Saya berharap masyarakat di luar juga akan mengambil iktibar atas apa yang berlaku ke atas saya dan Ashraf sekali gus berhati-hati untuk menyerahkan anak untuk dijaga oleh pengasuh tertentu,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di Pusat Aduan Rakyat Zon Permas, dekat sini, semalam.

Wanchak berkata, atas dasar perikemanusiaan terhadap pasangan suami isteri yang menjaga Ashraf sejak setahun lalu selepas diberikan oleh pengasuh dari Kampung Sentosa, Cahaya Baru, dia dengan rela hati memberi ruang kepada keluarga angkat terbabit untuk bertemu dan menjaga anak lelakinya dalam tempoh seketika.

“Pasangan suami isteri ini tidak mempunyai anak. Mungkin selepas setahun dia menjaga Ashraf umpama anak sendiri, mereka amat menyayanginya. Jadi, saya bersama pasangan ini ada membuat perjanjian lisan bagi membolehkan pasangan ini bertemu Ashraf. Terima kasih saya ucapkan kepada pihak polis dan Pusat Aduan Rakyat. Selepas berita mengenai perpisahan saya dan Ashraf disiarkan, polis tidak henti-henti menjalankan siasatan seterusnya membantu mencari anak lelaki saya sehingga ditemui semula,” katanya.

Sementara itu, Penyelia Pusat Aduan Rakyat Zon Permas, Syed Othman Syed Abdullah berkata, penemuan kembali Ashraf bersama Wanchak merupakan kejayaan terbesar pihaknya dalam menangani masalah yang diadukan rakyat untuk tahun 2012.

“Selepas didedahkan kepada media, usaha pencarian Ashraf menjadi lebih mudah dan polis memberikan kerjasama dengan baik dan bersikap berada di tengah-tengah. Alhamdulillah, Rabu lalu, Wanchak kembali bertemu dengan anak lelakinya yang sudah terpisah sejak setahun lamanya,” katanya.

Terdahulu, akhbar ini pada 5 Februari lepas melaporkan rasa luluh hati Wanchak apabila bayi lelakinya yang ditinggalkan untuk penjagaan sementara kepada seorang wanita dikenali sebagai Zainab (bukan nama sebenar) di Kampung Sentosa, disyaki diserahkan kepada keluarga angkat lain.

Sinar Harian

Bersedia Berdepan Dengan Sesiapa

 
PASIR GUDANG – Syed Othman Syed Abdullah, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Permas menyatakan secara tegas bahawa pihaknya tidak berasa gentar dengan sesiapa sahaja apabila terus diberi peluang untuk mengekalkan sebagai calon di kerusi DUN Permas.

Katanya lagi, sama ada pencalonannya sebagai wakil PAS di kawasan itu menjadi kenyataan atau tidak, bukanlah satu masalah yang berat sehingga membantutkan usahanya menangani permasalahan rakyat sekitar.


”Dicalonkan atau tidak, bukan menjadi masalah. Sekiranya terus dipilih, saya bersedia untuk berhadapan dengan sesiapa sahaja calonnya,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Syed Othman yang pernah bertanding sebanyak dua kali di Dun tersebut bagaimanapun tewas dengan calon BN iaitu M Munusamy, hanya memperolehi majoriti tipis sebanyak 2,018 undi.

Difahamkan, jika mesyuarat Jawatankuasa Pemilihan calon daripada Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dan Majlis Syura Ulama membuat keputusan yang sama maka ini bermakna Syed Othman bakal bertanding untuk kali ketiga dalam Dun terbabit.

”Memang benar nama saya antara yang tersenarai oleh kepimpinan PAS negeri untuk bertanding di kawasan itu, namun masih terlalu awal untuk saya mengesahkannya.

”Sebelum pemilihan, ada dua nama lain yang turut disenaraikan,”ujar beliau

Mar 7, 2012

Muhyiddin dan Ghani Othman risau Johor kalah?

kalah?



Walaupun bunyi kenyataan yang Muhyiddin keluarkan tu macam dia yakin Johor takkan terlepas ke tangan Pakatan Rakyat PRU13 nanti tapi nampak macam jauh di sudut hati kecil dia rasa risau dengan nasib Umno BN di Johor.
Kalau tengok rekod memang tak sepatutnya Umno BN risau langsung di Johor. Pasainya sebagai negeri kelahiran Umno, Umno memang cukup kuat di Johor. Bukan setakat Umno kuat di Johor, PAS dan PKR pulak langsung tak kuat.
Biasa sangat dalam pilihanraya sebelum-sebelum ni calon PAS hilang deposit. Bagi calon PAS, kalau boleh dapat balik duit deposit pun dah boleh dikira berjaya.
Tapi tu cerita dulu, cerita berpuluh tahun dulu, sekarang ni dah lain, keadaan dah banyak berubah terutamanya selepas PRU12 kekuatan PAS semakin meningkat di Johor.
Bermula dengan sejarah PAS menang tanpa bertanding di Dun Senggarang pada PRU11 kemudian meningkat menjadi 2 di Dun Maharani dan Sungai Abong pada PRU12. Sejak PRU11 kalau tak salah aku, calon PAS dah tak lagi hilang wang deposit di Johor dan PAS semakin berkembang pesat di Johor.
Pasai tu lah, Pesuruhjaya PAS Johor Dr. Mahfodz berani pujuk Salahuddin Ayub balik bertanding di Johor untuk PRU13 akan datang. Bukan setakat tu, Dr. Mahfodz siap berani sebut Salahuddin adalah bakal Menteri Besar Johor.
Kalau tak nampak petunjuk yang meyakinkan takkan Dr. Mahfodz berani nak pujuk Salahuddin tinggalkan kerusi yang boleh dikira selamat untuk Salahuddin di Kelantan dan balik bertanding di Johor.
Memang tak heran la kalau Muhyiggin Yasin pun rasa risau. Sebagai Timbalan Presiden Umno dan berasal dari Johor, memang Muhyiddin Yasin patut risau. Kalau ditakdirkan Johor tumbang, memang malu besar Muhyiddin. Mana nak letak muka, Umno boleh kalah di negeri kelahiran Umno, negeri yang semua orang terima sebelum ni sebagai kubu kuat Umno.
Kalau bukan pasai takut kalah, apa perlu mesyuarat tertutup dengan Umno dan BN Johor. Kalau bukan pasai takut kalah, apa perlu Menteri Besar Johor,  Ghani Othman berkampuna dua ke tiga hari di setiap kawasan parliman.SUMBER

PUSAT ADUAN RAKYAT AMANAH