Feb 27, 2009

PEMUDA UMNO SERANG OKU.. KARPAL SINGH

Kalau pakatan rakayat yang buat mahu TV3 di ulang tayang tiap hari.. lain kali kalau jumpa ular dengan pemuda umno mana satu dulu kita kena pukul.....




PAS PASIR GUDANG DAN KEADILAN PG

Malam tadi pertemuan kali kedua di antara Pemimpin Pas dan Parti Keadilan Rakyat telah diadakan. Beberapa pekara yang berkaitan dengan permasalahan rakyat dan persepakatan di dalam Pakatan Rakyat telah diputuskan.












Semoga semangat persaudaraan dalam pakatan akan bertambah dan seterusnya rakyat juga semakin terbela dan mendapat manfaat...

Feb 26, 2009

GAZA - Keajaiban Bantuan Tentera Allah

sumber

Email yang saya terima yg dipetik dari catatan dalam versi Indonesia (tanpa pembetulan dari saya)

Dr. Abdul Rahman Yusuf Jamal


Tidak kebetulan bahwa perang yang dialami oleh rakyat Palestina di Gaza dengan penuh ketegaran dan sabar disebut dengan perang Al-Furqan. Penamaan itu sudah takdir Allah/ perang ini adalah perpanjangan dari perang Badar yang dinamakan Allah Maha Kuasa pada Hari Al-Furan dimana bertemua dua kelompok.

Dalam peperangan Badar kebersamaan Allah sangat tampak dengan pertolongan-Nya kepada orang yang beriman yang jumlahnya sedikit. Bahkan Allah mentadbir dan mengatur peperangan itu dengan mengerahkan malaikat untuk beperang dengan orang-orang yang beriman, malaikat memberikan rasa kantuk kepada orang mukmin untuk keamanan dan ketenangan bagi mereka, menurunkan air dari langit untuk untuk membersihkan orang-orang beriman dari kotoran setan dan mengikat hati-hati mereka dan meneguhkan kaki-kaki mereka, Allah mewahyukan kepada para malaikatnya untuk mengatakan

“أني معكم فثبتوا الذين آمنوا سألقي في قلوب الذين كفروا الرعب”“


Bahwa Aku bersama kalian, maka kukuhkanlah pendirian orang-orang yang beriman. Akan kami berikan ketakutan dalam hati orang-orang kafir,” (Al-Anfal: 12)



Malaikat ikut memerangi orang-orang musyrik

“فاضربوا فوق الأعناق واضربوا منهم كل بنان”

Maka pukullah atas leher-leher mereka dan pukulah ujung jari-jari mereka” Dan bidikan lemparan rasulullah yang mengena kepada sasaran

“فلم تقتلوهم ولكن الله قتلهم وما رميت إذ رميت ولكن الله رمي “

Maka tidaklah kalian yang membunuh mereka (orang kafir) tapi Allah yang membunuh mereka, dan tidaklah engkau yang melempar ketika engkau melempar namun Allah yang melempar” (Al-Anfal: 17)

Allah memperlihatkan jumlah orang-orang musyrik di mata Rasulullah dalam mimpinya dengan jumlah sedikit, dan Allah memperlihatkan di mata orang-orang mukmin jumlah orang-orang kafir sedikit. Ketika dua kelompok ini bertemu maka orang-orang kafir melihat jumlah orang mukmin dua kali lipat. Allah menolong siapa saja yang dikedendaki. Semua itu adalah karamah di pertempuran Al-Furqan.

Dalam pertempuran Al-Furqan di Gaza beberapa bulan lalu, sangat tampak kebersamaan dan dukungan pertolongan Allah kepada para mujahidin dan bahkan manusia secara umum. Allah memberikan sejumlah karamah kepada mujahidin untuk memberikan keteguhan di hati mereka. Itu tidak aneh dan asing.

Para ulama menegaskan dengan dalil kuat bahwa para malaikat yang turun di perang Badar untuk berperang bersama orang-orang mukmin itu tidak khusus untuk ahli Badar namun umum untuk semua golongan orang-orang yang beriman; jika mereka ikhlas dan benar dalam jihadnya untuk meninggirkan kalimat Allah dan menegakkan syariat-Nya.

Sejumlah mujahidin yang berada di medan jihad di Gaza menceritakan cerita-cerita yang terjadi dengan mereka yang membuat mereka tenang hatinya.Karamat pertama adalah ketegaran para mujahidin di medan perang yang digempur habis pesawat tempur di atas mereka, tank di sekeliling mereka. Namun mereka tetap berperang tanpa rasa gentar. Orang-orang yang menyaksikannya memiliki prasangka macam-macam terhadap Allah dan orang-orang seakan terguncang gempa bumi dengan dahsyat. Factor-faktor pertolongan di bumi sudah habis dan hanya ada pertolongan dari Allah. Maka Allah melimpahkan karamah kepada mereka.

Dalam peperangan yang pernah dialami kaum muslimin sepanjang sejarah banyak kisah-kisah yang tentang karamah ini.Salah satu karamah terjadi di desa Migraqah. Dimana sejumlah mujahidin melihat dengan mata kepala mereka sendiri. Mereka melihat sebuah rumah dihancurkan Israel dengan bom besar sehingga khawatir akan merembet ke rumah sebelanya. Dalam kebakaran hebat itu, mereka melihat seorang mujahid berdoa kepada Allah dengan menangis: “Wahai Allah yang menjadikan api dingin dan keselamatan bagi Ibrahim, padamkan api dengan kehendak-Mu” hanya selang tiga menit api itu padam. Maka para mujahidin yang turut menyaksikan itu menangis semua karena mereka merasakan Allah menolong dan mengabulkan doa mereka.

Masih pertempuran di Migraqah dimana pesawat-pesawat tempur Israel menggempur dan mengepung mujahidin dari atas mereka. Mereka tidak dapat bergerak. Tiba-tiba datang mendung yang memayungi mereka dan menutupi pesawat tempur Israel untuk melihat bumi. Maka para mujahidin bergerak menghindari tempat itu.Ada juga cerita seorang mujahidin yang mengalami sendiri bersama rekan-rekannya yang sedang berada di sebuah rumah. Rudal dan misil dari pesawat dan tank Israel menggempur habis mereka, namun tak seorangpun terkena serangan itu.

Sebagian kami merasa takut. Namun tiba-tiba ia mengajak kami menghadang tank-tank Israel yang menyerang kami sehingga Allah memberikan pertolongan untuk meledakkan beberapa tank yang ada. Maha Suci Allah yang menurunkan ketenangan dalam hati-hati orang yang beriman sehingga keimanan dan Allah memiliki tentara-tentara di langit dan bumi dan Allah Maha Perkasa dan Bijaksana.


Seorang mujahid menceritakan kepada penulis bahwa mereka melihat dua tank meledak dan terbakar di tempat mereka memasang bom ranjau. Ketika kami menghampiri dua tank Israel yang meledak, ternyata bom yang kami menemukan bom ranjau yang kami pasang belum meledak. Seorang mujahid lain menceritakan bahwa ia sendirian ketika setelah memasang bom ranjau. Beberapa saat kemudian ia sudah dikepung tank-tank Israel . Ia diberondong oleh tank-tank itu. Ia berbisik dalam dirinya, carilah tempat lebih aman. Namun ia mendengar suara tanpa wujud; tetap di tempatmu. Maka dia tetap berdiri di tempatnya tiba-tiba ketenangan merasuk dalam hatinya dan Allah memberikan pertolongan dengan meledaknya tank Israel . Seorang mujahidin lain menceritakan bahwa ketika dia hendak melepaskan misil, ia merasa ada yang membetulkan bidikannya ke kanan dan kiri sedikit.

Penulis sendiri mencium aroma wangi yang keluar dari kantong jasad kaku sang Syahid Abdullah As-Shanik padahal sudah 20 hari terbungkus. Aroma yang sama juga penulis cium dari jasad Syahid Musa Hasan Abu Nar yang terbunuh dan darahnya mengucur di lantai masjid. Meski darah itu dibersihkan namun aroma itu masih wangi. Bukan hanya penulis yang menciumnya namun yang lain juga demikian. Ini untuk meyakinkan penulis akan kebenaran jalan dan langkah Rasulullah saw meski orang-orang kafir dan munafik benci.Bahkan kesaksian-kesaksian pasukan Yahudi yang disiarkan oleh Chanel 10 Israel bahwa mereka menyaksikan sosok aneh yang mereka yakini sebagai hantu yang keluar dari bumi dan memerangi mereka. Kesaksian seorang prajurit Israel yang buta akibat dilempar seorang laki-laki berpakaian putih-putih di matanya. Bahkan ketakutan yang dicampakkan di hati-hati orang yahudi menjadikan mereka yang memiliki senjata jauh lebih canggih dari senjata kaum mujahidin ketakutan menyerang permukiman warga dan hanya menyerang anak-anak, wanita, kakek, nenek dan sipil yang tidak membawa senjata.

Wahai warga Gaza, para mujahidin yang sabar dan tegar, Allah bersama kalian kalian membuat perang kemuliaan di Gaza dan kalian tulis sejarah yang di lembaran bersinar, kalian kalahkan legenda militer Israel yang konon tak terkalahkan, kalian tanamkan ruh jihad di dalam umat meski dengan pengorbanan dan penghancuran rumah-rumah, meski mengorbankan syuhada dan luka-luka, kalian jual jiwa-jiwa kalian dan harta kalian dengan surga dan Allah membelinya, maka bergembiralah dengan perdagangan kalian dan itulah kemenangan yang besar.Bagi-Mu ya Allah segala pujian dan bagi-Mu segala syukur, semua urusan dikembalikan kepada-Nya, yang terang dan rahasia, segala puji dengan Islam, Iman, Al-Quran, dengan ribat, jihad, sehingga Engkau mudahkan urusan kami dalam mengalahkan musuh kami, dan Engkau tolong mujahid kami.


Segala puji bagi-Mu sesuai dengan wajah-Mu dan keagungan kekuasaan-Mu.

Melayu merempat di bumi sendiri

Pada hari Ahad 22 Februari 2009 yang lalu, saya dan beberapa orang ahli serta pimpinan Pas Pasir Gudang telah menziarahi dan menghulurkan bantuan kepada penduduk Kampung Baru Plentong Tengah yang masih tinggal di Kampung tersebut kerana tidak berkemampuan untuk pindah setelah rumah mereka di robohkan.









Saya mendengar maklumat dari saudara Kasim masih ada yang tinggal di sini.











Seramai tiga belas keluarga terima bantuan.











Pak cik terpaksa tinggal di sini(di bawah Kolong)


Ketika pemimpin lena diulit katil empuk di istana mereka, rakyat kesusahan.....



.

HADIAH Untuk Rakyat....

BERITA TERKINI! TERIMA KASIH...NAJIB

Kadar tol di lima lebuh raya dinaikkan bermula 1 Mac
26/02/2009 11:50am
KUALA LUMPUR 26 Feb. - Kadar tol di Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS), Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik Kl Barat (Sprint), Lebuh Raya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh), Lebuh Raya Sungai Besi (Bestraya) dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE) akan dinaikkan bermula 1 Mac, kata Menteri Kerja Raya Datuk Ir Mohamad Zin Mohamad. - Bernama


Komen: Tol naik lagi... Baru ini turunkan harga Milo (lepas orang ramai pakat taknak beli sebab barang Nestle - Syarikat menyokong Yahudi), penurunan yang tidak seberapa, sekarang HADIAH Dari BN datang lagi...

Satu lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional....

Feb 25, 2009

Skandal Najib

Semakin hari nampaknya semakin dekat untuk kita berhadapan dengan kenyataan iaitu Najib Razak bakal ditabalkan menjadi Presiden UMNO. Itu mungkin tidak mengapa, kerana beliau menjadi "kepala taik" untuk puak-puak UMNO karat. Masalahnya kini yang menghantui kita ialah jika Najib Razak turut sama menjadi Perdana Menteri Malaysia, mengantikan Pak Lah Badawi. Inilah dia "hari dan saat paling malang" buat rakyat Malaysia sebenarnya. Tambahan pula bagi rakyat Pahang Darul Makmur sendiri. Ramai yang ditemui merasa amat "malu dan terhina" bila Najib ditabalkan sebagai Perdana Menteri Malaysia yang keenam tidak lama lagi. Ramai yang takut dan risau apakah pula dasar-dasar zalim yang akan dilaksanakan oleh Najib sekiranya beliau memerintah nanti. Sanggupkah kita berhadapan dengan keadaan ini. Sedangkan dalam masa yang sama sekarang, beliau telah "bermaharajalela" dengan sewenang-wenangnya. Wang rasuah, uguk, culik, pukul serta membeli wakil rakyat kini menjadi mainan buat Najib Razak. Malu rasanya ingin menggelarkan nama beliau "Najib Tun Razak" kerana ayahandanya itu memang "berjiwa rakyat" dan disayangi oleh seluruh rakyat tanpa mengira agama, kaum dan fahaman politik kepartian masing-masing. Namun Najib ternyata gagal mewarisi keperibadian Allahyarham Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia kedua itu. Dimana-mana kini orang sibuk menyebut pasal Najib tidak layak menjadi Perdana Menteri. Beliau boleh menipu puak-puak UMNO tetapi bukan rakyat Malaysia secara keseluruhan sebenarnya. Sementara itu dibawah ini disuarakan rintihan hati naluri salah seorang warga Pahang yang cukup kecewa dengan senario ini. Beliau ialah Tuan Haji Suhaimi Said (foto) yang juga merupakan Ketua Penerangan Parti Keadilan Pahang. Menurut beliau dalam blog peribadinya :-


"Sebagai anak Pahang, dilahirkan di Pahang, bersekolah di Pahang, ibu bapa saya hidup dan mati di Pahang, atuk-atuk dan nenek-nenek saya semuanya dikebumikan di Pahang, sepatutnya saya berbangga jika anak Pahang jadi PM. Saya berbangga kerana Tun Razak anak Pahang menjadi PM kedua, seorang pemimpin yang berkualiti dan menjadi kebanggaan Malaysia. Tapi kalau Najib anak Tun Razak jadi PM, saya berasa sangat malu! Malu kerana semua skandal yang dikatakan dikaitkan dengan Najib semuanya disapu dibawah carpet. Saya tak kata Najib bersalah. Saya kata ada tuduhan-tuduhan, tapi tak satu pun tuduhan-tuduhan terhadapnya itu disiasat dan diselesaikan di Mahkamah. Ada orang kata kedatangan Altantuya ke Malaysia ada kaitan dengan Najib. Betul ke? Kenapa perkara ini tak disiasat. Entah ya entah tidak. Tapi siapa nak tahu kalau kes ini tak disiasat. Ada orang kata kematian Altantuya dikaitakan dengan Najib, dan bomb c4 adalah dari Kementerian Pertahanan.Ini tuduhan, tapi selagi tak disiasat, siapa nak tahu betul atau tidak? Entah betul, entah tidak! Bukan saya saja nak tahu, seluruh rakyat Malaysia nak tahu, entah betul entah tidak!" "Tiba-tiba timbul pula kes Bala, dia kata Najib ada kena-mengena dengan kes Altantuya, dia buat Statory Declaration. Hari ini dia buat Surat Sumpah, hari esok dia hilang diawa polis dan keluar dia di TV menarik balik akuannya, dan selepas itu dia terus hilang! Dimana dia sekarang? Hidup ke, mati ke? Takkan polis tak boleh jumpa dia kalau dia masih hidup! Apa gunanya ada Interpol kalau seorang Bala pun boleh hilang, dan Bala ini hilang dengan satu keluarga! Kenapa bila tuduh saja Najib, Bala ini boleh jadi hilang? Aii, orang kampong pun boleh teka apa cerita sebenarnya! Semua ini kerana dan disebabkan oleh Najib! Kemudian timbul pula cerita Saiful diliwat, dia ada cerita liwat selepas jumpa Najib untuk minta biasiswa, Saiful ini nak sekolah dimana minta biasiswa dari Najib nih? Kenapa sekarang tak sekolah-sekolah pun! Saiful ini pergi jumpa doktor, dan doktor yang mempunyai pengalaman yang lama kata dia tidak diliwat! Tapi, kerana kes ini bermula dengan Najib, Anwar Ibrahim tetap dituduh liwat?. Apa jenis manusianya Najib ni? Orang boleh hilang dan orang boleh kena liwat kerana sentuhannya"."Kita mahu PM yang ada digniti, menang dengan digniti, kalah dengan digniti, hidup sebagai seorang demokrat ulung! Dia kalah 5 Negeri pd 8.3.2008, dia kalah di Permatang Pauh, dia kalah di KT. Kemudian serata-rata tempat kita dengar Wakil Rakyat PR mendapat tawaran juta-juta ringgit untuk cross ke BN, dan seorang Ketua Bahagian PKR di Perak kata dia ditawarkan RM50 juta oleh Najib supaya 2 Mamat di Negeri itu cross ke BN. Tiba-tiba kita dengar 2 Mamat itu dituduh rasuah suatu tuduhan yang sengaja diada-adakan, rupa-rupanya ada cerita besar, 2 Mamat yang tak ada kualiti itu hilang, 5 hari hilang". Isteri masing-masing pun tak dapt hubungi mereka. Mereka lari dari tugas. Rupa-rupanya ada di Pekan, kampong Najib! Bila surat letak jawatan mereka di serah kepada Speaker, tiba-tiba menjelma balik dua Mamat itu. SPR kata tak letak jawatan, SPR ini bertindak sebagai parti komponen BN. Tiba-tiba 2 Mamat itu menjelma bersama Najib, kata mereka keluar dari PKR. 2 Mamat ini hilang, angkara Najib! Krisis di Perak sekarang ini berlaku angkara Najib. Huru-hara di Perak sekarang kerana angkara Najib. Rakyat Perak sangat benci kepada Najib, dan kalau Pilihanraya Negeri Perak diadakan sekarang, hampir keseluruhan ADUN-ADUN BN Perak akan kecundang. Kredibiliti dan imej BN Perak telah dihancurkan oleh Najib. Tak mahu cerita panjang lagi. Apa saja nak disebut tentang Najib tidak dapat dilarikan dengan kes-kes terhadapnya yang tidak selesai. Nak jadi PM macam mana? PM yang tak ada kualiti! Aku malulah!"

Nasib Warong Pak Dolah

Pada 22.02 .09 saya sempat ziarah warong Pak dolah yang dah dapat notis dari Pihak Majlis supaya semua peniaga peniaga di sini di pindahkan ..kata Pak dolah pada saya dah hampir 15 tahun beliau berniaga di sini ...Insyallah saya cuba bantu



TERIMA KASIH!

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

TERIMA KASIH diucapkan kepada pengunjung yang telah memberikan respon dengan mengisi borang aduan.

Aduan anda akan diberikan perhatian sewajarnya. Kami akan menghubungi anda sekiranya perlu maklumat tambahan atau tindakan lanjutan.


Berkhidmat untuk rakyat,

Syed Othman Syed Abdullah

Penyelaras
Pusat Aduan Rakyat Zon Permas

013-7511818

PUSAT ADUAN RAKYAT AMANAH